Het oor wil ook wat - door Max Majorana.

juni 23, 2009

VIDEO: PHOENIX - 1901

Phoenix - 1901 live from wearephoenix on Vimeo.


Zijn er trouwens echt mensen die de dvd van De Wereld Draait Door met showcases van artiesten die 'kwamen, speelden, en overwonnen' hebben besteld? Nog steeds vraag ik me af hoe artiesten in Gods naam binnen een minuut door kunnen breken. Wellicht ligt het aan de overenthousiaste Matthijs van Nieuwkerk. Wat dat betreft trek ik graag de vergelijking met die andere televisieheld David Letterman. Zijn show is het paradepaardje van Het Gesprek, maar stelt in wezen niet veel voor. Waar Van Nieuwkerk zich gedurig verliest in interessantdoenerij, doet Letterman dat in ellenlange anekdotes, die ongetwijfeld grappig bedoeld zijn, maar bij mij enkel irritatie opwekken - wat overigens nog wordt versterkt door het publiek, dat zich schijnbaar voortdurend even oppervlakkig gedraagt en de melige hap slikt als zoete koek. Ach, tenminste krijgen artiesten bij Letterman de vrijheid om hun kunsten gedurende een fatsoenlijk tijdsbestek te vertonen. Daarom nogmaals een fragment, ditmaal uit een aflevering van een kleine week geleden: Phoenix. Sommigen, zoals Matthijs van Nieuwkerk, willen antwoorden op vragen als 'Wat wordt de zomerhit van 2009?'. Wel, voilá. Dit nummer is onweerstaanbaar in de letterlijke zin van het woord. Die ondeugende nonchalance aan het slot! Ik mijmer over mijn eigen band. Hadden wij maar zulke monsterhits...

1 opmerking:

Anoniem zei

Phoenix blijft een goede indie band zonder de gitaarsolo's en distortion.De nummers voelen ook gewoon zwaar perfect afgemaakt.Een beetje té.

Blogarchief


zie ook http://www.damusic.be