Het oor wil ook wat - door Max Majorana.

augustus 23, 2010

THE THERMALS


Ik heb The Thermals een stuk of tien keer live gezien. Met Hutch Harris op het terras gezeten in Eindhoven. Een t-shirt dat eigenlijk al te klein was toen ik het kocht. De moeilijk verkrijgbare (en bovendien door Kathy Foster gesigneerde) No Culture Icons EP. Aan haar telefoonnummer kan ik trouwens via via ook wel komen. Ik heb alle drummers meegemaakt - en vind uiteraard dat Jordan Hudson de beste was. The Thermals zijn op papier mijn favoriete band, maar voor hoe lang nog? Op het vorige album Now We Can See stonden een paar nummers die er mee door gingen. Laten we tegen de verwachtingen in hopen dat I Don't Believe You niet de toon zet voor de aankomende plaat, want hoewel het geen onaardig nummer is en de clip weer lekker overdreven, is die productie niet om aan te horen. Soms snap ik ze wel, die Metallica fans.

3 opmerkingen:

BertusBeats© zei

Inmiddels al gelekt :
http://www.mediafire.com/?0pc89s8vqh296w8
geen slecht album...

Olav Abacus zei

tot 7 september eveneens te streamen via http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=129160965.
morgen eens checken!

Olav Abacus zei

I have to admit that I do miss the messy, noisy, get-it-done-in-under-two-minutes Thermals. They were just so good at the ramshackle thing, the feeling that they were racing toward the finish line before one or all of their amps exploded. Personal Life is hardly a failure; much of it is excellent. But it's also missing that anger-meets-energy urgency that made the Thermals' early albums so undeniable. It's not quite clear that they've found a new approach to match it, at least just yet.

— Jess Harvell, September 8, 2010

Blogarchief


zie ook http://www.damusic.be