Het oor wil ook wat - door Max Majorana.

januari 11, 2011

NO AGE


Muziek is al zo een tien jaar dood op televisie - of toch in ieder geval op de Nederlandse. Dat wil niet zeggen dat het medium overal zo nutteloos geworden is; verreweg de meeste liveclips die op Carpoolparty te zien zijn, zijn opgenomen in gerenommeerde buitenlandse talkshows die een muzikale traditie en naam hoog hebben te houden. Ik denk ook niet dat ik de enige ben die bij het ruime aanbod op Youtube van optredens bij pakweg Jonathan Ross en David Letterman niet af en toe hunkert naar een vaderlands programma dat popmuziek serieuze zendtijd gunt. Want het werkt echt; waar ik aanvankelijk een beetje teleurgesteld en snel uitgekeken was op de tweede plaat van No Age, daar brengt dit brute optreden me toch aan het twijfelen of ik Everything In Between niet nog een kans moet geven. In ieder geval is duidelijk dat de groep live inmiddels flinke stappen heeft genomen. Dit nummer gaat heel ouderwets op mijn volgende compilatie-cd'tje terecht komen, als single die nieuwsgierig maakt naar meer. Laten we het jaar maar eens stevig beginnen.

Geen opmerkingen:

Blogarchief


zie ook http://www.damusic.be