Het oor wil ook wat - door Max Majorana.

februari 11, 2011

THE GO! TEAM


Die nieuwe plaat van The Go! Team brengt me weer in net zo een gelukzalige sfeer als toen ik vijf jaar geleden voor het eerst hun debuut op de luisterpaal hoorde. Ik krijg er een ontzettende adrenalineboost van, zoals haast geen andere band (oke, misschien The Libertines of soms The Spinto Band) bij me teweeg kan brengen. Zo veel briljante hooks, zulke energieke songs - ook op Rolling Blackouts bewijst Ian Parton weer dat hij ongekend is in het scheppen van een gigantisch buitenaards popuniversum binnen het half uur. De nieuwe cd is weer net zo eclectisch, hoewel naar mijn idee de nummers met rapster Ninja nu duidelijk niet meer op wegen tegen de ware kracht van deze band uit Brighton: uptempo gitaarliedjes zoals Buy Nothing Day. Hoe dan ook, dit is vooralsnog met voorsprong de leukste plaat van het jaar. Met vocale bijdragen van onder meer Beth Cosentino (Best Coast) en Satomi Matsuzaki (Deerhoof).

Geen opmerkingen:

Blogarchief


zie ook http://www.damusic.be