Het oor wil ook wat - door Max Majorana.

april 26, 2011

ALAMO RACE TRACK



Op mijn verjaardag heb ik van vrienden een paar hele mooie platen gekregen. Ik ben ook weer gaan twijfelen of ik toch niet eens gauw voor een lidmaatschap bij Excelsior moet gaan tekenen, gezien het feit dat twee van de drie betreffende cadeaus hier van afkomstig zijn. Bevind zich onder mijn lezers wellicht al iemand die zich heeft aangemeld? Orde van de dag; ik luister heel graag naar Alamo Race Tracks Unicorn Loves Deer. In veelal lovende recensies werd een plaat met mooie, intieme, zachtaardige liedjes beloofd, en zo is het maar net. Hoewel de vaste kern volgens de bijgaande informatie in het doosje is teruggedrongen naar drie man, is er sprake van een prachtige rijke productie met onder meer cello, xylofoon en trombone. Bij dit clipje in de DWDD studio (ik moet ze nageven dat ze niet doof zijn gebleken voor de kritiek van muziekliefhebbers) sluit zich ook nog eens een koortje aan, waarin Jelle Paulusma opduikt. Het titelnummer is één van de hoogtepunten van het album. De band is al over de helft van de tour, maar speelt volgende maand nog op het Festival aan de Werf in Utrecht. Daar moet ik dan maar eens heen.

Geen opmerkingen:

Blogarchief


zie ook http://www.damusic.be