Het oor wil ook wat - door Max Majorana.

mei 09, 2011

BATTLES



En nu ga ik me toch eens retteketet die nieuwe Battles downloaden! Hoewel hij al een tijdje online is op te sporen, heb ik tot nu toe alleen braaf de single gedraaid. Hoewel, braaf... Deze sowieso al tamelijk ouderwetse soort deugdzaamheid is misschien veeleer ingegeven door de bittere ontnuchtering dat Battles ook middelmatige nummers als Ice Cream kunnen maken, waardoor de mythe een beetje werd ontkracht. Uiteindelijk raak ik alleen wezenlijk opgewonden van de intro - de rest is, jammer maar helaas, niet veel meer dan een halfslachtige herhalingsoefening die spanning ontbeert. De zojuist verschenen clip maakt gelukkig een en ander goed; om het aangenaam benauwd van te krijgen. Hopelijk valt alles snel op zijn plaats. Iemand al geluisterd?

1 opmerking:

thijs zei

Ik kon het niet laten en ik moet zeggen dat het album wel echt tof is. Minder (duidelijk) gitaarwerk en wat meer stem, maar het blijft vaag genoeg voor mij. Zo climaxloos als de single, met een hele toffe clip dat wel, is het album niet gelukkig. Maar wel wat rustiger. Niet voor niets een roze albumhoes denk ik dan maar.

Blogarchief


zie ook http://www.damusic.be