Het oor wil ook wat - door Max Majorana.

november 15, 2011

ATLAS SOUND


Nu de dagen en de weken donker en kort worden en de uren voorbij vliegen met Parallax, het nieuwste album van Atlas Sound, moet het gek lopen wil ik mijn perfecte soundtrack voor het aankomende seizoen niet al voor Sinterklaas te pakken hebben. De tijd van jaarlijstjes nadert (ik zeur ook niet over pepernoten die in september al in de supermarkt liggen), en traditiegetrouw ben ik dan al grotendeels weer vergeten wat ik van april tot en met juli heb gehoord. Nouja, ik weet nog dat deze clip van Te Amo hoge verwachtingen schiep die Bradford Cox inmiddels heeft waargemaakt. De frontman van Deerhunter pakt het solo wat intiemer aan. Hoewel de toon over het algemeen nogal verdrietig is, verzandt de plaat gelukkig nergens in halfslachtige dramatiek. Cox heeft het talent om de luisteraar precies op de juiste momenten op te zuigen in zijn bedwelmende liedjesuniversum. Parallax is hemels en titelkandidaat.

Geen opmerkingen:

Blogarchief


zie ook http://www.damusic.be