Het oor wil ook wat - door Max Majorana.

februari 02, 2009

OUD NIEUWS: ANDREW BIRD



Andrew Bird's vorige album Armchair Apocrypha is deze week het juiste album op de juiste plaats. Ik kocht het tweedehands en tegelijk met een Fun Lovin Criminals single. Waar ik die laatste sindsdien veelvuldig draai wanneer ik een jointje opsteek in de achtertuin, kwam deze plaat aanvankelijk op de stapel 'nog te draaien' terecht. Geleidelijk aan overtuigde het me echter van haar schoonheid. Nu probeer ik al een week tevergeefs Andrew Bird's nieuwe Noble Beast in handen te krijgen. Youtube biedt dan enigszins uitkomst. Sinds enige tijd blijken er namelijk opnames van enkele nieuwe nummers rond te zwerven. Deze zijn echter van dermate slechte kwaliteit dat ik besloten heb om die vorige plaat nog eens op te zetten. Een goed idee, al zeg ik het zelf. David Letterman vroeg Bird in 2007 om op te treden in zijn programma en was daar zichtbaar van onder de indruk; de beste man mocht vorige week daarom ook zijn nieuwe single Fitz & Dizzyspells komen spelen. Maar ik ben vooralsnog in de ban van Armchair Apocrypha, een uitstekende plaat om op koude middagen in januari bij op te warmen. Specialiteit van het huis: fluiten en tokkelen. Fijne muziek. Nog een woordje voor de fans van Beirut (die wellicht zullen beweren dat ik hem onderschat): de zangstemmen van Zach Condon en Andrew Bird vertonen nogal wat gelijkenissen.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja lekker album. heb het vorig jaar veel geluisterd, maar is nu eerlijk gezegd op een stapel van "vergeten" platen verdwijnen.
Over die Beirut opmerking moet je ik je tegenspreken. Zijn stem lijkt wel ergens verdacht veel op, maar kan de vinger niet op de plek leggen. Beirut in ieder geval njet.

Anoniem zei

verdwijnen? verdwenen dus.

Anoniem zei

ga je nou vrijdag naar i love sarah @ scheldapen? daar heb ik namelijk gene vriendenkring voor.
kitty

Olav Abacus zei

zeer tot mijn spijt ben ik verhinderd. :(

Blogarchief


zie ook http://www.damusic.be