Het oor wil ook wat - door Max Majorana.

februari 17, 2009

VIDEO: ANTONY & THE JOHNSONS - ANOTHER WORLD



Ik moet eerlijk bekennen dat I Am A Bird Now grotendeels langs mij heen is gegaan. Antony Hegarty maakte me na enkele opmerkelijke interviews en de wederom zeer lovende recensies over zijn laatste album echter toch wel zeer benieuwd. En toen hoorde ik dit Another World, dat overigens eind vorig jaar al is verschenen. In de video komt andermaal Antony's grote liefde voor modern ballet tot uiting - ook het artwork van zowel de gelijknamige EP als The Crying Light, dat portretten bevatte van kunstenares Kazuo Ohno, gaf daar al blijk van. Het resultaat is simpelweg verbluffend. Het vervreemdende, ingetogen karakter van de clip sluit perfect aan bij de sobere arrangementen en melancholie van het nummer. Wie dit onberoerd laat is beslist een flinke jongen.

1 opmerking:

where the carbon atoms are arranged zei

ik vind het niet zo mooi als je beschrijving doet vermoeden. en simpelweg verbluffend vind ik geen mooie uitdrukking.

maar no hard feelings verder, hoor.

Blogarchief


zie ook http://www.damusic.be