Het oor wil ook wat - door Max Majorana.

oktober 04, 2010

MAPS & ATLASES


Het wil me maar niet te binnen schieten aan wie de zanger van Maps & Atlases, een zekere Dave, me zo doet denken. Solid Ground heeft nogal wat weg van de prettige folkpop van een band als Bowerbirds, al is de plaat in zijn geheel feller en gelaagder dan je op basis van dit enkele nummer zou vermoeden. Een indringende, psychedelische productie die hevig leunt op soulvolle zang en kwieke percussie. Dus ook geschikt voor liefhebbers van TV On The Radio, Bloc Party en Field Music. Ik raad het jullie aan met even veel plezier als Kitty Bons het mij deed - waarvoor nog dank, trouwens.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

graag gedaan
heb altijd graag jouw tips gehoord

thijs zei

goed dat deze band er ook op staat! Hun EP vind ik wel iets spannender, wat harder, maar het album is zeker niet slecht! Aankomende woensdag in de paradiso, dus.

Als aanvullende tip, american men met cool world op youtube, maar ik kan maar niets meer van ze vinden...

keep em comin'

Olav Abacus zei

thanks, thijs! mooi nummer. roept ook apparat organ quartet weer in herinnering.

Blogarchief


zie ook http://www.damusic.be