Het oor wil ook wat - door Max Majorana.

november 07, 2010

PORTLAND CELLO PROJECT


Om in Volkskrant Magazine termen te spreken: huisgenoot I. draait zo nu en dan graag Portland Cello Project. Ze heeft een melancholisch neusje voor muziek dat er niet vaak naast zit wanneer het eenmaal iets op het spoor is. Zo was ze al op jonge leeftijd een expert in zo een beetje alles van Saddle Creek en heb ik via haar Low ontdekt - hun adembenemende concert in de Catharinakerk te Eindhoven is nog altijd een van de beste die ik ooit heb gezien. Nu Portland Cello Project, een band met een naam die dekt. Veelal instrumentale, sterk beeldende muziek, maar eigenlijk altijd binnen de grens van vijf betamelijke minuten. Meer pop dan postrock dus, een soort GY!BE light. De videoclip bij Denmark is een juweeltje; een prachtig gemaakte korte film over een treurige garnaal die geen marionet meer wil zijn.

3 opmerkingen:

kitty zei

En hoe mooi zou het zijn als Ingrid ook nog eens een toekomstige hoofdredacteur van de volkskrant blijkt te zijn :D

Olav Abacus zei

hahaha! dat lijkt me net zo onwaarschijnlijk als dat ik ooit geld zou verdienen met kookboeken schrijven, maar je weet nooit...

trouwens, ik dien eventjes aan te vullen dat ik animal collective ook via haar ken.

ga je trouwens zaterdag nog naar scram c baby? ik was het uiteindelijk vergeten op te schrijven en heb nu al andere plannen gemaakt.

kitty zei

Ghehe, tja, de tijd zal het uitmaken hè.

Ik was er zaterdag inderdaad, het was gaaf. Erg weinig publiek wel maar bewonderenswaardige goede houding van de hele band daarover. Maar geen show voor op de jaarslijstjes...

Blogarchief


zie ook http://www.damusic.be