Het oor wil ook wat - door Max Majorana.

juli 01, 2011

GRANDADDY


Grandaddy gaat hun oude platen opnieuw uitbrengen met fancy bonustracks. Tijd om alarm te slaan? Mwah, ze komen er mee weg. Voor mij zijn ze nog altijd die geweldige band die ik net te laat ontdekte en nooit heb gezien, omdat Jason Lytle een tragische romanticus is die destijds besloot dat de band haar hoogtepunt wel bereikt had - en zo een toekomst in grotere zalen en op een groter label uitsloot. Vele jaren en copycats later blijken The Sophtware Slump en Sumday niet alleen hele acurate tijdsdocumenten, maar ook gewoon geniale platen die ik nog steeds met veel liefde draai. Bovendien zijn ze zo een type band waarvan b-sides & rarities minstens zo waardevol kunnen zijn als albumnummers. Al lik ik mijn vingers af bij de gedachte aan een eenmalige reünie... Alles voor de mythe! Wat betreft de clip: als al die, jeweetwel, door black metal geflipte Amerikaanse scholieren eerst hier nou eens naar zouden hebben gekeken... Pedagogisch en nostalgisch verantwoord.

Geen opmerkingen:

Blogarchief


zie ook http://www.damusic.be