Het oor wil ook wat - door Max Majorana.

augustus 23, 2011

APNEU

Apneu - Caroline from Subtracting on Vimeo.


Een primeur op dit blog; de eerste videoclip waarin ik figureer (4 seconds of fame) is niet van mijn eigen band, maar van het Amsterdamse Apneu. De groep speelt volgende maand in Cul de Sac tijdens Incubate. Voor wie nog niet overtuigd was van het feit dat het hier een van de leukste festivals van het land betreft, heeft de organisatie dit jaar een opmerkelijk sterk affiche weten samen te stellen: met uitschieters als Battles, HEALTH, The War On Drugs, Daedelus en Megafaun zit dat wel snor. Als het even meezit koop ik een passepartout en ga ik in de Cul lekker vooraan staan - zien of ik niet toevallig herkend word. Alle lof gaat verder uit naar producent Henk Mul, die niet alleen is geslaagd in het vervaardigen van een aantrekkelijk vervreemdende korte film, maar en passant de lo-fi garagepop van Apneu opwindender maakt dan deze al was. Voor liefhebbers van de beste plaat van 2011 in dit genre, en iedereen die A Thousand heys van Mazes tot nog toe aan zich voorbij liet gaan.

1 opmerking:

SKILERAAR zei

Ik ben werkelijk ontroerd door dit krachtige optreden en voorspel een viral video!
Ga zo door!!!

Blogarchief


zie ook http://www.damusic.be