Het oor wil ook wat - door Max Majorana.

augustus 20, 2011

SUUNS

Suuns | FOR NO ONE from FOR NO ONE on Vimeo.


Aan Suuns bewaar ik goede herinneringen in mijn kortetermijngeheugen. Op OFF festival in Krakau speelden ze 's nachts; toen ik vijf minuten voor aanvang de tent binnenliep zat iedereen nota bene nog braaf in kleermakerszit op de houten vloer, om half drie liep men behoorlijk verdwaasd richting de tenten (en ik richting mijn taxi) zonder ook maar iets gerookt, geslikt of gesnoven te hebben. Daar valt wat voor te zeggen. Ik hoop van harte dat de bezoekers van Lowlands ook zo een gaaf optreden tegemoet kunnen zien, al heb ik dan weer geen idee hoe laat de Canadezen in Biddinghuizen moeten aantreden. Hoe dan ook; dit zijn wat mij betreft doped out late avond riedeltjes bij uitstek. Sindsdien heb ik hun debuutplaat wat aandachtiger geluisterd en kan ik derhalve een nauwkeuriger referentiekader scheppen; naast Clinic kunnen niet-ingewijden nu ook denken aan Soulwax en Can, maar dan gecombineerd met de flair van The Strokes. (En net nu ik dacht dat er op Lowlands eigenlijk best wel wat te genieten valt, lees je overal dat het affiche dit jaar tegenvalt. 't Is ook nooit goed met die Hollandse hipsters.)

Geen opmerkingen:

Blogarchief


zie ook http://www.damusic.be