Het oor wil ook wat - door Max Majorana.

maart 21, 2009

VIDEO: THE PAINS OF BEING PURE AT HEART - EVERYTHING WITH YOU


Een clipje uit de A>D>D-reeks, die de afgelopen tijd met videoclips van Ponytail ('een verloren middag live vanuit de wasserette') en Max Tundra ('ijverige multi-instrumentalist knoopt de eindjes aan elkaar' )al wist te overtuigen. Nu: The Pains Of Being Pure At Heart. Wat een walgelijke bandnaam, zo een beetje het misselijkste wat ik gehoord heb sinds Panic! At The Disco. Maar de muziek is wél goed: zeer poppy 1980s fuzz. Het ligt voor de hand om deze band te vergelijken met huidige groepen als The Raveonettes of Manhattan Love Suicides, want ook hier is de invloed van veteranen The Jesus & Mary Chain onomstotelijk. En waar zou het geluid van dit kwartet uit New York beter tot zijn recht komen dan in een (op het eerste oog vrij steriele) badkamer?

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik heb het album gedownload en ik ben vanaf nu om. Hele toffe band, maar blijf ze in dit filmpje niet echt fantastisch vinden.

Ken je Crystal Stilts eigenlijk? Die hebben volgens mij ook zo'n A>D>D sessie gedaan.

Olav Abacus zei

crystal is de nieuwe wolf, of wat? ;)

ik heb het album eerlijk gezegd nog niet echt aandachtig beluisterd, dus voorlopig kan ik nog niet een echt gefundeerd oordeel vellen noch een vergelijking trekken tussen de album- en livesound. ik vond everything with you op het eerste gehoor wel een van de leukste nummers. en het clipje is aardig (persoonlijk vind ik het altijd wel een meerwaarde hebben om een band hun muziek ook te zien spelen), maar het lijkt me niet dat het echt een sensationele live-band is.

Anoniem zei

Crystal is de nieuwe Wolf, Wolf was de nieuwe 'The'. Missing de nieuwe Crystal?

Blogarchief


zie ook http://www.damusic.be