Het oor wil ook wat - door Max Majorana.

maart 27, 2009

VIDEO: TINTED WINDOWS - KIND OF A GIRL


Voilá, de langverwachte eerste single van Tinted Windows. Voor wie 't niets zegt: dát is dus die nieuwe all-star formatie met James Iha (ex-gitarist van Smashing Pumpkins) in de gelederen. Het feit dat ik hem als eerste noem, heeft niet alleen met persoonlijke smaak te maken, want het waren niet alleen bij mij voornamelijk zijn naam en die van Taylor Hanson die aanvankelijk voor de meeste opwinding zorgden. Wat blijkt nu? Vooral Adam Schlesinger van de Fountains Of Wayne drukt een duidelijke stempel op Kind Of A Girl, in de zin dat het hier je reinste powerpop is wat de luisteraars krijgen voorgeschoteld. Die wordt dan nog opgesierd door Iha's typische gitaarspel. Wat een player, hij maakt me helemaal week met die ene noot op 02:01! Van Hanson kan ik dat allerminst zeggen, hij heeft misschien een toepasselijke maar allesbehalve prijzenswaardige stem, en bovendien geen keyboard meer om handen. Het is duidelijk dat hij geen idee hoe hij zich op het podium een houding moet geven. Met de drummer van Cheap Trick ben ik in zijn geheel niet bekend, maar waar het op neerkomt is dat de som der delen uiteindelijk slechts een iets coolere versie van Jonas Brothers oplevert. Mijn oordeel luidt dan ook dat, hoewel het wellicht naïef was om te hopen op een supergroep onder leiding van Iha, de luisteraars zich toch behoorlijk teleurgesteld zouden mogen voelen.

Geen opmerkingen:

Blogarchief


zie ook http://www.damusic.be