Het oor wil ook wat - door Max Majorana.

september 10, 2009

OUD NIEUWS: JOHN LENNON & THE PLASTIC ONO BAND - INSTANT KARMA


Nee maar, alweer een heruitgave van the Beatles! Vooral leuk voor de Leo Blokhuizen onder ons, dunkt me. Maar kende je deze eigenlijk al? John Lennon oogt hier vrij casual, maar zingt tenminste een tekst waar hij ten volle achter staat (en dat hoor je). Als ik deze clip zie vind ik het jammer dat we ons de solo-carrière van dit icoon doorgaans vooral associëren met zijn tenenkrommende naïviteiten als War is Over en/of Imagine. Goed, wat Yoko Ono hier aan het doen is, het moge duidelijk zijn, is volslagen ridicuul. Het zal je moeder maar zijn! Maar dit blijft een gaaf nummer, en het is wat mij betreft het beste wat Lennon na the Beatles heeft geschreven. Tot slot nog even een huishoudelijke mededeling aan hen die daadwerkelijk nog niet bekend zijn met the Beatles en zich daar, zeer waarschijnlijk en vrij terecht, voor zullen schamen: schaf de albums Rubber Soul en Revolver eens aan.

1 opmerking:

De snik zei

Sticky fingers vind ik toch wel het gaafste album van die beatles.

Blogarchief


zie ook http://www.damusic.be