Het oor wil ook wat - door Max Majorana.

juni 07, 2011

THE RAVEONETTES


The Raveonettes, zo een typisch voorbeeld van een band die op elk album wel een handvol toffe nummers te bieden hebben, maar tegelijkertijd vermoeiend kunnen zijn om een hele plaat van uit te zitten. Tekenend voor de marginale variatie in de songs van het Deense duo is de debuut-ep Whip It On, een verzameling van acht noisy en uptempo 2.30jes, allen 'recorded in glorious B Minor'. Naar mijn mening is dat niettemin hun beste uitgave, want een klein half uur lijkt me precies de juiste dosis voor dit soort onstuimige, maar soms toch ook wat voorspelbare new wavepop. Aan de andere kant: het aantal hits begint zich zo langzamerhand wel op te stapelen. That Great Love Sound, Boys Who Rape Should All Be Destroyed, Aly Walk With Me, Dead Sound, You Want The Candy, Beat City... misschien toch maar een kaartje kopen voor hun concert in Utrecht van aanstaande woensdag en hopen op mijn persoonlijke best of. Van hun nieuwste single Recharge & Revolt krijg ik in ieder geval kippenvel.

Geen opmerkingen:

Blogarchief


zie ook http://www.damusic.be