Het oor wil ook wat - door Max Majorana.

mei 11, 2012

GRAVENHURST


Gravenhurst heeft net The Ghost In Daylight uit op Warp. Het is alweer de vierde full-length van deze Nick Talbot. Ik koester zijn mooie debuut Flashlight Seasons maar heb verder nooit echt meer naar hem omgekeken. Ten onrechte, vermoed ik. The Ghost In Daylight klinkt op het eerste gehoor wat electronischer, maar gaat in wezen verder waar het na zijn eerste album voor mij ophield. Muziek voor ´s morgens vroeg en ´s avonds laat; om precies te zijn loepzuivere slowcore, prachtig gearrangeerd en met een sterke hint naar Nick Drake en de Britse folk rond de jaren ´70 van vorige eeuw. Dit nummer werd een tijdje geleden al als eerste single uitgebracht en wordt nu bijgestaan door een mooie clip, gelardeerd met beelden uit de filmklassieker Metropolis. Om de een of andere reden, een vaag soort nostalgie, krijg ik weer eens de neiging te zeggen dat ik wijlen Alter8 mis.

Geen opmerkingen:

Blogarchief


zie ook http://www.damusic.be