Het oor wil ook wat - door Max Majorana.

mei 13, 2012

EXPLOSIONS IN THE SKY


Toeval bestaat niet, maar ik kan me toch moeilijk voorstellen dat de leden van Explosions In The Sky deze blog lezen. Een jaar geleden berichtte ik over de video van Last Known Surroundings, de toenmalige eerste single van hun meest recente album Take Care en bij mijn weten ook hun eerste officiƫle clip. Leuk en aardig was die animatie, maar geen grote meerwaarde. De ideale video van Explosions In The Sky, die zou eerder lijken op The Tree Of Life, een film waar ik op dat moment, zoals zovelen die hem net in de bioscoop hadden gezien, behoorlijk van onder de indruk was geraakt. Welnu, de nieuwste video van het Texaanse viertal (voor Postcard From 1952) beantwoordt niet alleen stilistisch, maar ook inhoudelijk aan het magnum opus van Terrence Malick. Schitterende fotografie van een typisch na-oorlogs Amerikaans gezinsleven. Adembenemend, want even natuurlijk als magisch; net als de stemmige postrock zelf. Hier is goed over nagedacht. Geweldige clip!

Geen opmerkingen:

Blogarchief


zie ook http://www.damusic.be