Het oor wil ook wat - door Max Majorana.

juni 12, 2008

OUD NIEUWS: MILES - SONIC 3000



Een vergeten eendagsvlieg, die in 2000 een bescheiden hit scoorde. Ik kocht de cd-single vorige zomer in een platenzaak op de Kastanienallee in Berlijn bij een grote man met een turqoise t-shirt van Moe Tucker. Berlijn is in alle opzichten een bruisende stad, en heeft zich sinds pakweg vijf jaar ontpopt tot het epicentrum van inspirerende muziek. Vooraleer Modeselektor, The Notwist, Jamie Lidell en vele anderen de aandacht op zich vestigden, was Berlijn (daarmee toonaangevend voor de rest van Duitsland) vooral de stad van bandjes als Miles en Liquido - laatstgenoemde is zelfs nog steeds actief. Dat wil zeggen: gelikte mainstreamrock, muziek die er eigenlijk niet toe doet. Eens te meer was ik verrast Sonic 3000 aan te treffen in deze hippe bedoening. Ingrid kocht Tutu van Miles Davis op LP. Ah, Miles, zuchtte de verkoper, en dat was evident.

Deze clip werd in de goede oude tijd regelmatig gedraaid tijdens Alter 8 op TMF. Het nummer is aardig, maar klinkt gedateerd. Gebrekkige Youtube-kwaliteit bederft enigszins de feestvreugde van toen: een oud televisietoestel aan het voeteneind van mijn bed, de F*cking DeWaele Brothers als VJ's, chocoladekoekjes in de plaats van sigaretten. Nostalgie.

3 opmerkingen:

Henk Bovekerk zei

Strak blog Max. Wil je nog voor Pezzo pennen? Laat het me weten.

Anoniem zei

Ik kan me echt nog heel goed herinneren toen perfect world een keertje draaide en jij heel grappig ging bewegen, heel hilarisch.

Olav Abacus zei

@ amy: haha dat nummer is ook echt gay. :)

Blogarchief


zie ook http://www.damusic.be