Het oor wil ook wat - door Max Majorana.

juni 30, 2008

SEMIPROFESSIONEEL: VARIOUS #44

namedropping;

1/N.E.R.D. - Everyone Nose
2/New Radicals - You Get What You Give
3/dEUS - The Architect
4/m83 - Kim & Jessie
5/Weezer - Pork & Beans
6/The Raveonettes - Dead Sound
7/Dr. Dog - The Rabbit, The Bat & The Reindeer
8/R.E.M. - Hollow Man
9/Turzi - Are You Thinking About Jesus?
10/MGMT - Kids
11/dEUS - Instant Street
12/The Notwist - Gravity
13/Portishead - Machine Gun
14/Gala - Let A Boy Cry (rmx)
15/Estelle ft. Kanye West - American Boy
16/Adamski - Killer
17/No Age - Brian Burner
18/Nick Cave & The Bad Seeds - More News From Nowhere
19/Sigur Rós - Gobbledigook

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Mooi rijtje, alleen jammer van portishead. Dat nummer deed mij nou werkelijk niks.

Anoniem zei

Gala (Y).

Olav Abacus zei

pas na het zien van de video op tv begon ik het nummer te waarderen. al staan er betere nummers op die laatste plaat.

Anoniem zei

ik kreeg de nieuwe sigur rós gisteren van de vrouw die mijn oppas was toen ik klein was, dat zijn de goede kado's

Olav Abacus zei

ok tof, is ie goed? ik heb hem nog niet geluisterd, alleen dit nummer gehoord. ben na ( ) een beetje afgehaakt.

ontbreekt nog op deze compilatie: cut copy - feel the love

Anoniem zei

hij is licht en luchtig zoals de cover en de recensies maar het is absoluut weer een plaat die ik graag luister. je zou, zoals ook al eerder gezegd, toch wel echt kunnen spreken van een nieuwe periode in het sigur rós-tijdperk.

(p.s. 'passages op sxsw en letterman' : ik zou een ander woord nemen voor passages, het is een verwarrende woordkeus. of wil je dat juist?)

Anoniem zei

instant street. De accelaratie op het einde is zo geniaal.

Olav Abacus zei

@kitty: het is te vlaams, he? ;) hoe zou jij het doen? ik ga binnenkort zeker eventjes luisteren

@boy: hoogtepunt van the ideal crash!

Anoniem zei

yep de bugels en tuba's die in put the freaks up front zitten vind k ook heel mooi.

Blogarchief


zie ook http://www.damusic.be