Het oor wil ook wat - door Max Majorana.

juni 28, 2008

VIDEO: NICK CAVE & THE BAD SEEDS - MORE NEWS FROM NOWHERE



Deze video zag ik onlangs op de Vlaamse TMF - veel beter dan de Nederlandse variant. Fijn dat er nog zenders bestaan die uitzenden waar ze voor staan, en niet terugdeinzen voor een clip van 8 minuten. Nu zijn Nico Grot & Zijn Slechte Zaad natuurlijk geen onbekenden. Maar voor mij wel! Ik was meteen onder de indruk toen ik More News From Nowhere tegenkwam, een nummer afkomstig van de meest recente plaat Dig, Lazarus, Dig! Wat een cool nummer! En in welke clips zie je tegenwoordig nog echte mooie vrouwen?

In Bergen op Zoom heb je om de zoveel tijd Waterput Schwung, een feestje tot in de vroege uurtjes waar voorspelbare hitjes gedraaid worden en iedereen uit zijn bol gaat. Daar merkte ik eens een groepje niet-rokende, kalende maar nochtans goedlachse veertigers op, allen met een t-shirt dat ze gratis hadden ontvangen bij aanschaf van het album. Alweer zo een hype, dacht ik. Onterecht, denk ik.

Abbatoir Blues is de titel die door mijn hoofd schiet. Keertje kopen. Wat is jouw favoriet van Nick Cave?

5 opmerkingen:

Anoniem zei

abatoir blues /lyre of orpheus
en from her to eternity.

Anoniem zei

Ik kende ze alleen van naam voordat ik ze live zag. Verder heb ik abatoir blues wel eens gehoord en een paar nummers van de nieuwe plaat.

Anoniem zei

Drie woorden: The Birthday Party.

Vraag maar aan Cees Boot, als ik het me goed herinner digt hij dat ook.

(Y)

Olav Abacus zei

@boy: thanks. die nederlandse bijnaam, klopt die? ;)

@sam: het wachten is dan ook op de reactie van cees. ;) nee serieus, heb je een lievelingsnumer?

Anoniem zei

haha is die klopt hoor.niet te verwarren met nico draak uiteraard. ik heb gisteren het album gekocht.is goed.

Blogarchief


zie ook http://www.damusic.be