Het oor wil ook wat - door Max Majorana.

maart 12, 2009

OUD NIEUWS: SKUNK ANANSIE



Even mijn kop laten zien. Skunk Anansie komt weer bij elkaar! In 1999 kwam Post Orgasmic Chill uit. Ik zat toen in groep 7 en was idolaat van die band. Wanneer ik er nu aan terug denk was Skunk Anansie feitelijk mijn eerste stap richting een leven als alto - al was ik daar toen nog niet zo bewust van. Wie had kunnen bedenken dat ik 10 jaar later dit stukje zou schrijven? Mijn toenmalige beste vriend (de enige in de klas met wie ik überhaupt over muziek durfde te spreken, we wisselden op mijn aandringen wekelijks een top 10 uit op een blaadje uit ons dicteeschriftje en bleven op maandagavond op om TMF te kijken, hij stiekem, wat zijn ouders hem niet in dank afnamen, en hij was trouwens wel een stuk populairder dan mij, dat wil ik onder deze omstandigheden best toegeven want ik ben nu immers toch bezig over jeugdsentiment) werd met het verschijnen van Post Orgasmic Chill echter duidelijk dat ik niet langer de paden van The Offspring en Rage Against The Machine wilde bewandelen, en Smashing Pumpkins waren in groep 8 de druppel die de emmer deed overlopen: we kregen knallende ruzie over iets wat ik me nu niet meer kan herrinneren, hielden ons aan onze morele plicht door in het jaarboek voor schoolverlaters de zaak intern te houden, en deden vervolgens op het gymnasium alsof we niets met elkaar gemeen hadden. Nu zitten we beiden in bands die 1 overeenkomst hebben: een imagoprobleem. Maar dit terzijde, er komt vooralsnog enkel een Greatest Hits uit en ze zullen waarschijnlijk wel op Pinkpop spelen.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hilarisch:)
Wie bedoel je? Elmer?

Olav Abacus zei

haha nee, elmer is eigenlijk nooit mijn vriend geweest. ik bedoelde vincent kil.

Anoniem zei

haha http://weblogs.nrc.nl/weblog/bekend/2006/11/27/jan-peter-pellemans-jurylid-lingo/

Olav Abacus zei

ik wil me nog steeds graag een keer opgeven. al was het maar om na de uitzending iets met jp te drinken en hem in een onbewaakt ogenblik te fotograferen.

Blogarchief


zie ook http://www.damusic.be