Het oor wil ook wat - door Max Majorana.

juli 04, 2010

FANG ISLAND


Al mijn goede ervaringen uit het verleden ten spijt, kan ik niet anders dan concluderen dat Dour dit jaar een beroerde line-up heeft geprogrammeerd voor liefhebbers van alternative popmuziek. Veel veilige keuzes (publiekstrekkers als The Raveonettes, Ghinzu en Devendra Banhart zag ik er bijvoorbeeld allemaal al eens eerder en hadden toendertijd ook betere platen uit dan nu hun meest recente is), meer techno dan goed voor je is - allemaal ten nadele van de echte verrassingen uit het huidige clubcirquit. Als er bij de 200 geboekte bands pakweg 3 namen als Menomena, Woods en Fang Island hadden gezeten, zou ik wellicht zijn afgereisd. Gelukkig komen 2 van bovengenoemden na de zomervakantie naar Nederland, waarbij ik me vooral verheug op het concert van Fang Island in Merleyn op 15 september. Nooit eerder (en nooit meer) klonk de mathrock van Don Caballero zo vrolijk. Ben benieuwd of het classic rock-geluid live even euforisch klinkt als op plaat. Wederom een geweldig bijpassende krankzinnige video, trouwens. Niet geschikt voor epileptici.

Geen opmerkingen:

Blogarchief


zie ook http://www.damusic.be