Het oor wil ook wat - door Max Majorana.

augustus 17, 2010

GRINDERMAN


Terwijl ik de laatste hand legde aan een review van de geweldige nieuwe plaat van Menomena, werd ik herinnerd aan dit geniale nummer van Grinderman. Hun nieuwste clip voor Heathen Child, de eerste single van de langverwachte opvolger Grinderman 2, is overigens minstens zo krankzinnig als dit lijflied voor de seksueel gefrustreerde man - maar ik houd me stellig aan het devies dat dit de tijd is voor komkommers. Nick Cave is een rasartiest die als geen ander gestalte geeft aan hysterische impotentie. Deze clip bevat tevens een glansrol voor Travis, de Schotse band die jaren geleden een hitje scoorden met het nummer Sing. Zij zitten er bij en kijken ernaar. Now for some true rock 'n roll.

3 opmerkingen:

boy zei

nice, hoewel ik toch veel liever de romantische Nico Grot heb dan de schreeuwlelijk.

Olav Abacus zei

welke van zijn platen draai je naast 'boatman's call' nog meer?

boy zei

hey,

lyre of orpheus/abatoir blues
no more shall we part
en een greatest hits

ik heb ook nog wel from her to eternity maar dat vind ik minder.

the good son wil ik ook nog een keer hebben.

Blogarchief


zie ook http://www.damusic.be