Het oor wil ook wat - door Max Majorana.

november 08, 2012

CLINIC


De nieuwe Clinic is eigenlijk best even wennen. Opeens spelen ze ook nummers die langer zijn dan vijf minuten en experimenteren ze met nieuwe songstructuren! Ik wil moeite doen voor Free Reign, want met een beetje geluk kan ik de band eind deze maand eindelijk eens zien optreden, ter promotie van diezelfde plaat, hun zevende alweer. Hun albums hebben naar mijn idee een beetje last van het Guided By Voices-syndroom; ze verschijnen te regelmatig en af en toe sneeuwt er een onder, wanneer deze me niet รก la minute bevalt. Hun debuut blijft een tijdloos meesterwerk, maar niet alles wat ze daarna gemaakt hebben is per definitie een slap aftreksel. Laatste wapenfeit Bubblegum vond ik bijvoorbeeld erg sterk. Hoe dan ook een band om van te houden. Sowieso de beste uit Liverpool sinds de Beatles - gewoon omdat die link voor het oprapen ligt. En een lekker trippende clip, naar goed gebruik.

Geen opmerkingen:

Blogarchief


zie ook http://www.damusic.be