Het oor wil ook wat - door Max Majorana.

februari 19, 2014

KLARÄLVEN


Mooi geschoten, dit onvolmaakte verhaal over een getroebleerde jongen die korte metten wil maken met zijn omgeving. De video roept ook een aantal associaties bij me op met andere clips. De botte kidnapclip van Serena-Maneesh bijvoorbeeld, of de innige, maar minstens even krankzinnige korte film over ongewenste zwangerschap en gendertransformaties van Moss. Dat ik op die laatste kom, is ook weer niet helemaal toevallig. De groep heeft niet alleen net een erg goed nieuw album afgeleverd, maar dit stukje gaat ook nog eens over Klarälven. Dat is de nieuwe samenwerking tussen Moss-drummer Finn Kruijning en de mij tot nog toe onbekende Nederlandse singer/songwriter Leine. Ze maakten afgelopen weekend hun podiumdebuut en hoewel ik niet tot nauwelijks iets met een band als The Knife heb, kan deze sinistere electropop me wel bekoren. Met een EP'tje op zak ben ik eens benieuwd naar wat die live kunnen gaan brengen.

Geen opmerkingen:

Blogarchief


zie ook http://www.damusic.be