Het oor wil ook wat - door Max Majorana.

september 12, 2014

GIRL BAND


Bericht van en voor achterblijvers: Girl Band. Ik typ het in een huiskamer waar poezen soezen langs mijn been. Weer zo een groep die ik steeds maar liet schieten ten gunste van een veelvoud aan uiteenlopende redenen. Maar vanavond was het in het Eindhovense Stroomhuisje (heerlijke plek) dan eindelijk zo ver. De Take That onder de noiserockbands liet er geen misverstand over bestaan; naar hun debuutalbum, dat over een jaar zal verschijnen, is het reikhalzend uitkijken. Lekker gruizige, onberekenbare no wave die tegen wil en dank tamelijk catchy blijft klinken. Girl Band heeft nummers die zich kunnen meten met het beste werk van Liars. Het is een poosje geleden dat ik mij door een dergelijke bak lawaai nog zo florissant waande.

Geen opmerkingen:

Blogarchief


zie ook http://www.damusic.be