Het oor wil ook wat - door Max Majorana.

januari 21, 2015

AFTERPARTEES


Net als andere mainstream media (denk ik dan maar) pik ik de Afterpartees pas echt op nu ze hun langverwachte debuutplaat uit hebben. Schandalig natuurlijk; ik heb nota bene met frontman Niek Nellen een week op hetzelfde kantoor gewerkt, een gratis vinyl singletje van de band gekregen op Record Store Day jongstleden, en de band in totaal toch al drie keer zien spelen. De eerste show, zoals dat meestal gaat, was eigenlijk de meest indrukwekkende. Als support in WSC, Den Bosch bliezen ze de ultrahippe maar o zo statische Cosmonauts helemaal weg. Gek genoeg duurde het even voor ik voorbij de energieke en aandoenlijke podiumpresentatie kon kijken en inzag dat de liedjes zelf ook serieus wat om het lijf hebben. Glitter Lizard is, 12 jaar na Room On Fire van The Strokes, precies de muziek die ik zelf met mijn eerste bandje graag had willen maken.

Geen opmerkingen:

Blogarchief


zie ook http://www.damusic.be