Om maar met de deur in huis te vallen; het debuutalbum van Robin
Kester, waar reikhalzend naar werd uitgekeken, lost de hoog gespannen
verwachtingen schijnbaar moeiteloos in. Waar ze op haar vorige EP
(This Is Not A Democracy, 2020) al liet horen aanzienlijk meer in
haar mars te hebben dan de aanvankelijk toch al niet misselijke
indiefolk (Peel The Skin, 2018), is Honeycomb Shades onmiskenbaar
weer een stap voorwaarts. Referenties en hoogtepunten te over; op
Dead End lijkt de heerlijke beat zo uit de Radiohead-catalogus
afkomstig, en Goodnight Argus mondt uit in een zalige outro die
Deerhunter in herinnering roept. Een liedje als Cat 13 lijkt dan weer
op de melancholische folk van weleer, zij het ditmaal geënt op
zwoele synths. Knap dat Kester, met hulp van producer Marijn Dorleijn
(Moss) en mastering door Joe Lambert (o.a. The National) zo’n
coherent doch kwikzilverig geheel inclusief spanningsboog weet te
presenteren. Één van de spannendste en meest ambigue indiepopplaten
van het jaar tot dusver – inclusief de mooie titel.
Het oor wil ook wat - door Max Majorana.
februari 24, 2023
ROBIN KESTER
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Blogarchief
zie ook http://www.damusic.be
Geen opmerkingen:
Een reactie posten