Het oor wil ook wat - door Max Majorana.

oktober 06, 2008

VIDEO: RADIOHEAD - RECKONER



Alweer de vierde videoclip die afkomstig is van In Rainbows. Waar de vorige clip (voor House Of Cards) om voor mij nog altijd bedenkelijke redenen een waar meesterwerk genoemd werd, spreekt Reckoner mijns inziens veel meer tot de verbeelding. Vervaardigd door Clement Picon als inzending voor een wedstrijd georganiseerd door de bandleden zelf, die zo enthousiast bleken te zijn dat ze Picon direct hebben gevraagd of ze zijn korte animatie mochten gebruiken als officiƫle video. De jonge filmmaker schetst een abstract beeld van de planologie van de eenentwintigste eeuw. Op het moment dat het nummer overgaat in die zalige brug zien we een wit licht verschijnen in de straten dat de stad begint te overheersen, waarna onze wereld krimpt en zich elders begeeft. Qua sfeer roept het Pyramid Song in herinnering. Qua thematiek zou het wellicht beter hebben gepast bij een nummer als Let Down. Maar dat is nooit een single geweest. Heb hem nog niet op MTV gezien. Zoals Thom Yorke ook spreekt op Deadairspace: and if you're like me and find it hard to find videos on televsion any more, or even turn on the television you can watch right here.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

http://www.youtube.com/watch?v=pmfHHLfbjNQ

ik vind het niet zo'n tof clipje, het boeit me matig. ik kijk 'm alleen af voor de muziek.

Olav Abacus zei

eigenlijk vond ik nude, gek genoeg, ook leuker dan deze clip. maar de laatste echte toffe videos waren pyramid song en knives out.

Anoniem zei

Ik vond de clips van Hail to the Thief ook best sterk hoor.

Blogarchief


zie ook http://www.damusic.be