Het oor wil ook wat - door Max Majorana.

september 29, 2008

VIDEO: TV ON THE RADIO - DANCING CHOOSE



Worden al jaren overladen met positieve kritieken (de één meer op zijn plaats dan de ander), maar schonken mij tot nu toe alleen een waardeloos optreden van 20 minuten, omdat hun Tunde Adebimpe onder de paddo's zat - zo bleek later. We gooiden een leverworst op het podium. Hun nieuwe album Dear Science staat sinds een weekje op de 3voor12 luisterpaal en ontving van Pitchfork een waardering van 9.2, doorgaans voor Europese media een vrijbrief om het album ook maar flink te gaan hypen, maar uiteraard ook niet zomaar; Pitchfork zit er wat 9+ betreft niet vaak naast wanneer ze beweren dat iets ook echt wel goed is. Wat een tof nummer is dit! Een typische instant-repeat. Stukken cooler (want: dansbaarder) dan die vergeten culthit Staring At The Sun. Weet niet of het live überhaupt in de buurt kan komen van de strakke productie, maar mocht ik gaan, als ze spelen, dan denk ik dat ik geen leverworst meeneem. Of: Hoe een herrinnering aan vervlogen tijden weer tot leven kan worden gewekt.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Hun vorige album (Return to the Coockie Mountain) had ook flink wat pareltjes. Mocht je die nog niet een goede luisterbeurt gegeven hebben, hierbij raad ik je het aan.

Ik heb het laatste album nu bijna een week in mijn (digitale) bezit en ik weet nu al dat ik een optreden van hun gewoonweg niet voorbij kan laten gaan.
Die 20 minuten hebben nog steeds een bittere nasmaak, maar na een paar jaar kan ik weer naar ze luisteren zonder die cervelaatworst de lucht in te zien gaan.

Echt sterk bij het origineel blijven ze niet live (zoals gezien op youtube). Het is allemaal wat minder stevig en vol, maar zeker zo intens.

Deze versie van Wolf Like Me mist het aan die stuwende baslijn die sterk domineert op de studio versie, maar mijn god wat intens.

http://www.youtube.com/watch?v=73qBnuzrjx0

Anoniem zei

hey max, kijk je dat programma van max westerman? i like.

Olav Abacus zei

wel eens langs gezapt, niet onaardig, maar nooit een aflevering van begin tot eind bekeken. vind max westerman verder ook niet bijzonder goed. maar ik zal het eens in de gaten houden, op welke dag komt dat op tv? nu we het toch over tv hebben, ik vind klein holland supergaaf! maar ik denk dat dat al bijna af is gelopen.

Anoniem zei

nee, ik ben ook geen westerman-fan, daarom de tip. het is een licht programma, maar daarom niet minder slim. ik kijk alleen via uitzending gemist, dus ik zou het niet weten. klein holland zal ik eens opzoeken.

Jay zei

ow dit is de band met die leverworst :D.

Ik heb inmiddels een kaartje gekocht voor de aankomende show. ik ben benieuwd. :)

Blogarchief


zie ook http://www.damusic.be