Het oor wil ook wat - door Max Majorana.

september 03, 2008

OUD NIEUWS: OPMERKELIJKE FRASEN UIT DE POPGESCHIEDENIS

Lucky that my breasts are small and humble
So you don't confuse em with mountains

(Shakira - Whenever Wherever)

Wie heeft er nu geen hekel aan de almaar aanhoudende goede bedoelingen van sexy popzangeressen om in teksten te benadrukken dat het helemaal niet belangrijk is om aantrekkelijk of rijk of te zijn? Ik vind zulke valse bescheidenheid nooit zo geloofwaardig. Shakira gelooft op haar beurt dat haar luisteraars idioten zijn die tieten met bergen verwarren. Shakira heeft trouwens helemaal geen dikke tieten nodig, want ze heeft mooie heupen, waar ze niet alleen in de clip van dit nummer mee pronkt, maar ook enkele jaren later in 'My Hips Don't Lie' nog uitvoerig over uitwijdt. Zie in deze categorie ook: Jennifer Lopez - 'My Love Don't Cost a Thing', Christina Aguilera - 'Beautiful'.

I believe I can fly
I believe I can touch the sky

(R. kelly - I believe I can fly)

Wat betreft grootheidswaan spant R Kelly duidelijk de kroon. Zie ook: R Kelly - 'The World's Greatest'.

Un, dos, tres, quatorze
(U2 - Vertigo)

Bono heeft op zijn luxueuze reisje naar luttele onderontwikkelde staten in Zuid-Amerika blijkbaar wat Spaanse hoofdtelwoorden geleerd en wil daar ontzettend graag de eerste 10 seconden van het veertiende album van u2 mee opleuken. Vertaling: 1, 2, 3, 14. Kom op, dit klinkt toch gewoon niet.

It's like 10 000 spoons when all you need is a knife
(Alanis Morrisette - Ironic)

Het liedje heet dan wel 'Ironic', maar dat is geen excuus om uit te pakken met de meest idiote metaforen, en het bovendien op zo'n hopeloze manier te zingen. 'Murphy's law' was een betere titel geweest.

I'm all out of faith
This is how i feel
I'm cold and i'm ashamed
Lying naked on the floor

(Natalie Imbruglia - Torn)

Alsof het achterwege laten van dat zinnetje 'This is how i feel' een onnavolgbare tekst op zou leveren. En verder: als je te lang naakt op een vloer blijft liggen, terwijl je jezelf al niet meer zo heet voelt, word je verkouden.

You're beautiful
You're beautiful
You're beautiful
It's true

(James Blunt - You're Beautiful)

James Blunt drukt zichzelf in zijn hitsingle tamelijk omslachtig uit.

I drew a line
I drew a line for you
Oh what a thing to do
And it was all yellow

(Coldplay - Yellow)

Mooi nummer, maar wat is er zo bijzonder aan het tekenen van een lijn die helemaal (helemaal!) geel is?

He was a boy
She was a girl
Can i make it any more obvious?

(Avril Lavigne - Sk8er Boi)

Ik behoor tot het minder intelligente segment van je fans, Avril. Kom op, leg uit. Ik hang aan je lippen.

Er is niets waar ik op wacht
Morgen blijft het nacht
Ik overdacht mijn zorgen en de wereld
En alle keren dat ik wakker lag
Ik besloot
Wat een mooie dag
Wat een mooie dag
Voor de dood

(Bløf - Mooie Dag)

Ik heb gewoon een hekel aan Bløf.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Dit is grappig.

Jay zei

leuk stukje. en over ironic, ja het hele nummer klopt voor geen moer...

Anoniem zei

"Ik behoor tot het minder intelligente segment van je fans, Avril. Kom op, leg uit. Ik hang aan je lippen."

Hahahahahaha.

Blogarchief


zie ook http://www.damusic.be