Het oor wil ook wat - door Max Majorana.

augustus 28, 2008

OUD NIEUWS: LEONARD COHEN



De Wereld Draait Door begint binnenkort weer. Kun je je nog herrinneren dat Van Nieuwkerk vorig seizoen (in gesprek met de regisseur van de bruiloft van het koninklijk paar in 2002)op de hem zo typerende, vervelende wijze almaar bleef doordraven over De Traan Van Maxima? De perfecte timing van de georganiseerde emotie. Blablabla. Ik ben bezig met een singer/songwriter compilatie, een verjaardagscadeau, en kwam dit fragment van Leonard Cohen nog eens tegen. Matthijs, jij hielenlikker, als dit je niet stil krijgt, weet ik het ook niet meer. Leo Blokhuis, jij opschepper, eat your heart out. Muziek om naar te luisteren, muziek om bij te zwijgen.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Een hoop van Leonard Cohen doet me weinig tot niets. Misschien een aanrader van een 'must' que downloaden?
Hetgeen wat me wel zeker wat doet is A Thousand Kisses Deep. Grotendeels door zijn oude melancholische stem. Zelfde bij Johnny Cash, oude werk is prut maar oh oh wat een briljante covers van NIN en Depeche Mode. Over het algemeen zijn zulke sing/songwriters als wijn. Jong zijn ze zeker smaakvol, maar als je ze laat rijpen zijn het pas echt pareltjes.
Wie weet gaat Conor Oberst ook ooit weer eens fantastische platen uitbrengen als hij tegen de 50 aanhinkt?

Anoniem zei

Trouwens!
Youtube pareltje:
http://www.youtube.com/watch?v=pAwR6w2TgxY

Olav Abacus zei

ja die alice kende ik al, lekker nummertje. (Y)

wat betreft cohen; smaken verschillen. ik raak oprecht ontroerd door zo een nummer als dit. nu is cohen de 80 volgens mij al gepasseerd. de tour die hij nu doet zou de laatste kunnen zijn.

ik vraag me af of je een zwaar nummer als the stranger song ruim 40 jaar later herschreven kan worden, laat staan overtreffen. intenser kan bijna niet, denk ik. maargoed, misschien moet ik zijn laatste platen (uit 2001 en 2004) maar eens checken - waarom ook niet?

Anoniem zei

Word

Anoniem zei

Dit is mooi.

Blogarchief


zie ook http://www.damusic.be