Het oor wil ook wat - door Max Majorana.

augustus 07, 2008

VIDEO: THE NOTWIST - BONELESS



Ik ken The Notwist nu een tijdje, heb ze vorig jaar op Dour gezien, van een eindje. Dit jaar speelden ze ook maar was ik afwezig. Hun laatste album The Devil, You + Me oogst lovende kritieken, in mijn ogen een vanzelfsprekend gegeven, gezien het feit dat hun vorige album, dat ik niet ken, blijkbaar een geweldige plaat is, die de pers niet alleen bewoog tot het verzinnen van een nieuw genre, dat van de indietronica, maar bovendien al weer dateert van 6 jaar geleden. Intussen genoten insiders van Mrs. John Soda en Lali Puna. Thom Yorke liet zich nadrukkelijk positief uit over laatstgenoemde. Berlin must be a nice place to work, aldus Deadairspace. Boneless is de nieuwe video van de band (en wordt tevens op vinylsingle uitgebracht). Een schetsmatig portret van een jongetje. Arm, verslaafd, de leeftijd van je kleine minderjarige broertje (uit het Midden-Oosten, onder wie tegenwoordig, for your information, tot 5 keer toe meer wordt gerookt dan 10 jaar geleden). The Notwist heeft goed gezien dat het nummer - de ingekorte versie - dat in verhouding tot de rest van The Devil, You + Me een zwak moment is, door de video een interessante meerwaarde krijgt. De kenmerkende knisperende electronica voorziet de mooie melodien van een behaaglijke gloed als een haardvuur. De waterige beelden vullen dat mooi aan, en de tekst krijgt een tastbare betekenis. Mooi gedaan.

Geen opmerkingen:

Blogarchief


zie ook http://www.damusic.be