Het oor wil ook wat - door Max Majorana.

december 26, 2008

SEMI-PROFESSIONEEL: JAARLIJSTJE 2008

Deze maand verscheen er een album dat nog een plaatsje in de uiteindelijke hitlijst wist te bemachtigen. Verder hebben er sinds het opstellen van de longlist begin december nog wat verschuivingen plaatsgevonden, naargelang ik mijn objectieve kijk losliet op iets wat in de eerste plaats - laat dat duidelijk zijn - vanuit een subjectieve waarneming tot stand komt. Muziek hoef je niet zozeer te begrijpen, denk ik, maar moet je zenuwen prikkelen. Om uiteindelijk tot een evenwichtig oordeel te kunnen komen hebben echter ook factoren als authenticiteit, toegankelijkheid en muzikale achtergrond meegespeeld. Dat is nu precies de reden waarom jaarlijstjes uiteindelijk echt niet zo spectaculair zijn als sommigen hen doen voorkomen. Tot slot nog een verzoek aan Matthijs van Nieuwkerk en consorten: stop in hemelsnaam met het verheffen van Leo Blokhuis, want het ziet er niet uit.

1. No Age - Nouns


2. Vampire Weekend - Vampire Weekend


3. Born Ruffians - Red Yellow & Blue


4. Elbow - The Seldom Seen Kid


5. British Sea Power - Do You Like Rock Music


6. The Walkmen - You & Me


7. Ponytail - Ice Cream Spiritual


8. Roosbeef - Ze Willen Wel Je Hond Aaien Maar Niet Met Je Praten


9. Dr. Dog - Fate


10. The Dodos - Visiter

1 opmerking:

Anoniem zei

je weet wat ik zij over mijn lijstje, maar elbow maakt het bijna de moeite waard. bedankt dat je er weer een uit je tas toverde.

Blogarchief


zie ook http://www.damusic.be