Het oor wil ook wat - door Max Majorana.

maart 13, 2013

LAURA MVULA


Het lijkt toch wel weer een tijdje geleden dat ik zoiets verrukkelijks hoorde als Laura Mvula. Haar debuutplaat Sing To The Moon kwam eerder deze maand uit en blaast me iedere keer dat ik hem opzet weer zachtjes maar finaal omver. Geschoold als componist aan het conservatorium in Birmingham, zo leerde wat vlug research, maar dat hoor je eigenlijk gelijk al wel. Sing To The Moon is een veelzijdige, prikkelende, en bovenal prachtig gearrangeerde popplaat met enkele broodnodige uptempo nummers en potentiĆ«le hitsingles. Moet gek lopen wil dit met de hulp van RCA (en wellicht nog wat meer digitale promotie, al is de animatiereeks op haar YouTube-kanaal ook best de moeite) niet binnen de kortste keren inslaan als een bom. En dan met een beetje geluk tegelijkertijd op de mainstream radio, in de jazzspeciaalzaak, en onder de liefhebbers van, zeg, St. Vincent. Mijn favoriet is vooralsnog Can't Live With The World. Nu maar hopen dat ik haar op Motel Mozaique kan gaan zien.

Geen opmerkingen:

Blogarchief


zie ook http://www.damusic.be