Het oor wil ook wat - door Max Majorana.

december 11, 2013

FRESKU


Nederlandse hiphop, zo mag je stellen, is op deze blog een ondergeschoven kindje. Ik kan me althans niet herinneren dat ik eerder de loftrompet stak over rijmerij in moedertaal. Gaat bij deze verandering in komen. Ik vind Fresku wel leuk. Helemaal nu 'ie heeft meegedaan aan een project in mijn Van Abbemuseum. Samen met stadsgenoot Tijs Rooijaakers vervaardigde hij een immense tol, superleuk, door houten balken te beschrijven met zijn karakteristiek zelfkastijdende lyrics, die vervolgens in een oven werden omgebogen. Letterlijk. Hieruit vloeide het nummer Wilskr8 voort. Een zwaar gesubsidieerde open deur, zullen cynici zeggen. Een broodnodige track over de Y-generatie, hoor je mij. De clip is naar Fresku's eigen zeggen een beetje saai - 'Gaat een beetje te snel om de tekst te volgen' - maar we doen het ermee.

1 opmerking:

bistro benelux zei

Supertoll, die tip. Merci. 'Danslessen voor gevorderden' met SBBB Timo van Veen op gitaar, is het niet?

Blogarchief


zie ook http://www.damusic.be