Het oor wil ook wat - door Max Majorana.

januari 04, 2014

JACUZZI BOYS


Stephen Malkmus, Apneu, en Pixies kloppen al aan de deur, maar toch toch blik ik nog even kort terug. Eerder liet ik me ontvallen dat Unknown Mortal Orchestra de beste clip van vorig jaar maakte. Wees maar gerust; dat klopt nog steeds en zal overeenkomstig de natuurwetten van tijd en ruimte ook niet snel meer veranderen. Maar op de grappigste, en tegelijkertijd meest provocatieve video uit de recente geschiedenis had ik jullie nog niet gewezen. Ik stuitte nog niet zo lang geleden op Glazin' van Jacuzzi Boys, een koddig garagepopbandje uit het zuidoosten van Amerika. Hoewel de kutjesclip reeds uit 2011 stamt is deze anno Blurred Lines, zo plegen recensenten dan te zeggen, nog ontzettend urgent. Daarmee is de kous van 2013 af - en de kop van 2014. Gelukkig nieuwjaar!

1 opmerking:

de mexicaanse hond feat. de kaart en het gebied zei

U ook een gelukkig nieuwjaar gewenst! I like your blog. Schone clip ook. Uit ons regionaal dagblad, voor u wellicht ook interessant: http://www.theguardian.com/music/2014/jan/05/stephen-malkmus-jicks-wig-out-jagbags-review

Blogarchief


zie ook http://www.damusic.be