Het oor wil ook wat - door Max Majorana.

januari 11, 2009

VIDEO: LOVVERS - HUMAN HAIR



Nog meer lawaai! Lovvers maken lo-fi garagepunk en komen uit Nottingham. Deze stad is voornamelijk bekend door de legende van Robin Hood, maar sommigen onder ons zullen de plaats eerder associëren met de productie van Raleigh-fietsen, of weten zich te herrinneren dat Pierre van Hooijdonk er ooit bij de plaatselijke FC speelde. Gek genoeg heb ik deze video de afgelopen dagen al een groot aantal keer bekeken, terwijl ik eigenlijk helemaal niet zo weg ben van de muziek. Op Think (Is het een EP? Is het een album? Is het een vliegtuig?) raggen ze er binnen het kwartier 7 nummers doorheen. Maar echte punk is het niet. Lovvers zijn eerder een slordige en ongeïnspireerde versie van The Libertines, en proberen dat te maskeren door te klinken als een band uit de LA scene. De video voor Human Hair, uiteindelijk nog het beste nummer op Think, blijf ik hoe dan ook fascinerend vinden. Wat is vanaf Nottingham de dichtsbijzijnde kustplaats? In welke maand is deze clip opgenomen? Wat stopt dat vrouwtje in haar mond? Waar staat de ballon symbool voor? Verdoe ik mijn tijd?

3 opmerkingen:

Anoniem zei

The Annie Collecties

http://www.hipsterrunoff.com/2009/01/animal-collective-is-a-band-created-byforon-the-internet.html#comments

meest "diepgaande" Animal Collective review to date!

Anoniem zei

in die balon zit gebakken lucht.

Anoniem zei

ballon.

Blogarchief


zie ook http://www.damusic.be