Het oor wil ook wat - door Max Majorana.

januari 01, 2009

VIDEO: TEN KENS - BEARFIGHT



Mijn eerste wapenfeit van het nieuwe jaar is deze video van Ten Kens, een aardig bandje uit Toronto. Niet meer dan dat? Ik vrees het niet. Hun nummers klinken weliswaar zeer gevarieerd (van postrock naar psychedelica en langs shoegaze terug bij indiepop), maar dat gaat ten koste van de samenhang op het album, iets wat in dit geval slecht uitpakt. De band ontbeert enig karakter en klinkt bij tijd en wijlen zelfs ongeloofwaardig, waar ongetwijfeld grensverleggend werd beoogd. De meeste nummers zijn ooit al eens beter gespeeld door allerhande groepen. We kunnen concluderen dat Ten Kens misschien een perfect voorprogramma zijn voor Blonde Redhead, Modest Mouse, of Wolf Parade, maar zeker niet de nieuwste sensatie uit Canada. De clip is wél de moeite waard: een tamelijk bloeddorstige, maar daarom niet minder fraai opgezette korte animatiefilm over een uit de hand gelopen picknick.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

heb jij toevallig dat plaatje met het hoofd van kafka dat in enkele plaatjes in een tor verandert nog? kitty

Olav Abacus zei

ik weet niet precies over welk plaatje je het hebt, maar ik denk het niet nee.

ik heb sinds enkele dagen een laptop, je doet mij in ieder geval een groot plezier met de plaatjes op je LJ. :)

Blogarchief


zie ook http://www.damusic.be