Het oor wil ook wat - door Max Majorana.

juni 09, 2009

OUD NIEUWS: DAVID BOWIE


David Bowie is een artiest die ik net zoals Smashing Pumpkins en Radiohead, maar vooral zoals Smashing Pumpkins, heb ontdekt in hun nadagen. Paradoxaal genoeg was ik er wat dat betreft redelijk vroeg bij; toen Thursday's Child in 1999 in de tipparade circuleerde - Bowie had in datzelfde jaar overigens zijn laatste top40 notering, nota bene met de heruitgave van Under Pressure, en teert sindsdien, om even op mijn vorige opmerking terug te komen, op oude hits, zoals het notabele artiesten van over de vijftig nu eenmaal betaamt - was ik amper 11 jaar oud. Afgelopen week stuitte ik op een tweedehands singletje van dit nummer, en ik werd direct weer herrinnerd aan mijn kleine tv'tje op mijn slaapkamer en de indruk die deze clip op me maakte toen ik hem voor het eerst zag. Een sfeervolle korte film over uiterlijk vertoon.

Geen opmerkingen:

Blogarchief


zie ook http://www.damusic.be