Het oor wil ook wat - door Max Majorana.

januari 08, 2013

JOANNA NEWSOM


Ik ga het voor december typische terugblikken nog wat rekken. Omdat ik de afgelopen week weer eens  vaak naar het wonderschone debuut van Joanna Newsom geluisterd heb. Ys kocht ik meteen, en vind ik nog altijd geweldig. The Milk-Eyed Mender kwam pas afgelopen zomer, toen er in Eindhoven een platenzaak failliet ging en ik er ineens als de kippen bij was. Maar van The Milk-Eyed Mender, moet ik bekennen, heb ik in korte tijd al meer genoten, en ik had hem veel eerder moet kopen. Geen epische stukken, maar behapbare liedjes die simpelweg allejezus mooi zijn. En wat moet ik er verder over zeggen? Iets over haar innemende, heksachtige stem, of haar virtuoze spel? Concluderen dat deze uitvoering van Peach Plum Pear op harp al dan niet mooier is dan de albumversie op klavecimbel? Je nog even wijzen op het gegeven dat ze met Zach Hill in een band speelt?

Geen opmerkingen:

Blogarchief


zie ook http://www.damusic.be