Het oor wil ook wat - door Max Majorana.

oktober 05, 2013

GAMBLES


Zou ik me daar toch bijna zijn vergeten wat een wonderschone videoclips er soms gemaakt worden. Vergis je niet; zelfs terwijl onze aandachtspanne anno 2013 korter lijkt dan ooit, zijn er nog artiesten die zonder al te veel poeha beeld en geluid weten te verenigen op een manier die je de adem beneemt. Maar de muziek van Gambles, het alias van singer/songwriter Matthew Daniel Siskin uit New York, is sowieso even tijdloos als verbluffend eenvoudig - ik word er erg stil en rustig van, terwijl ik tegelijkertijd op het puntje van mijn stoel zit. Met zijn zalvende stem heeft hij niet meer nodig dan een akoestische gitaar. Als voyeurs volgen we in de video een jong koppel, onderweg, anachronistisch, ontwapenend in alle imperfectie van de liefde. En dan te bedenken dat er naast dit prachtige So I Cry Out nog 12 andere nummers op het debuutalbum Trust te vinden zijn. Klein gebaar, groots effect.

Geen opmerkingen:

Blogarchief


zie ook http://www.damusic.be