Het oor wil ook wat - door Max Majorana.

oktober 15, 2013

OUTFIT


3D-liefhebbers, opgelet! Outfit heeft met Performance een koektrommel gemaakt waar ik geen genoeg van krijg en die gelukkig ook maar niet leeg lijkt te raken. Het kwam vorige maand uit op het mij verder onbekende indielabel Double Denim Records. Inmiddels is het alweer half oktober, en lijkt het me niet vreemd om alvast vooruit te lopen op het jaarlijstjesfenomeen; de groep rondom Andrew Hunt heeft met hun achteloze maar zeer trippende en melancholische mix van indierock, techno, en new wave zeker een van de sterkste debuutplaten van 2013 afgeleverd. Gesofisticeerde, puntgave songs in de lijn van Wild Beasts, maar met de hitpotentie van Hot Chip - anders nog iets? Een aardig staaltje public relations afkomstig van de band eux-mêmes wil ik jullie niet onthouden; Performance is een stap in het zalige onbekende, door een wereld te tekenen die even fraai als dystopisch aandoet en even hoopvol als wankel klinkt. Mijn nieuwe favoriete band uit Liverpool, zoveel is zeker.

Geen opmerkingen:

Blogarchief


zie ook http://www.damusic.be